Avoiding automated lists: hi@casicasiperono.cat

Fitxa Tècnica

13 Rosas

Data de publicació de la demo: 5 d'agost de 2022.

Un joc per Casilda de Zulueta.

Plataforma

Android (demo a l'itch.io).

Llengües

  • Alemany.
  • Anglés.
  • Castellà.
  • Català.
  • Francés.

Gènere

Terror, aventura.

Contacte

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Aventura de terror en primera persona per a mòbils. / Un memorial virtual mancant els físics.

Descripció

13 Rosas és una aventura de terror sobre la naturalesa del feixisme en general, i la Guerra Civil Espanyola (1936-1939) en particular.

Explora un edifici de malson i arquitectura impossible per a recuperar tretze roses vermelles i tornar-li-les al monstre que guarda la porta d'eixida. Les roses es troben darrere puzles i enigmes filosòfics inspirats en els texts de, entre d'altres, Umberto Eco, Antonio Gramsci i Clara Zetkin; pintures, fotografies i poemes d'artistes com Pablo Picasso, Gerda Taro i Federico García Lorca; i abundant documentació historiogràfica sobre aquells temps tan foscos.

Les Tretze Roses

Les Tretze Roses van ser realment un grup de dones joves i socialistes que van militar en el bàndol republicà i que van ser executades no durant, sinó en acabar la guerra. La demo del joc serà publicada a l'aniversari del seu assassinat (5 d'agost de 2022).

Mentres que aquestes combatents tan valentes van tindre les seues vides pròpies i independents (fins que el Franquisme se'ls hi va furtar), el seu nom transcendeix la seua existència, i allò de què es va pretendre fer una mort exemplar va acabar sent símbol de la resistència fins hui dia. La seua presència en el joc serveix com a pretext per a fer un apropament a la memòria històrica d'Espanya.

Antecedents

El concepte del joc i una primera demo jugable van ser desenvolupats per Casilda de Zulueta, amb banda sonora original i disseny de so del seu pare, Francisco de Zulueta. Casilda va entregar aquesta versió a mitjans de 2022 com a part de la seua tesina per al màster de Game Development & Research M.A. al Cologne Game Lab (Technische Hochschule Köln, Alemania).

El 5 d'agost de 2022 es publica la demo oberta (disponible a l'itch.io). És per a aquesta versió que Daniel Palacio Samitier s'uneix a l'equip per a responsabilitzar-se del treball de programació i implementar els components que faltaven.

Característiques

  • Terror en primera persona.
  • Espais 3D completament navegables.
  • Puzles narratius.
  • Un edifici de malson i arquitectura impossible.
  • Notes escampades pel joc sobre les causes i conseqüències del feixisme.
  • Una criatura enigmàtica vigilant l'eixida.

Vídeos

Imatges

Logo i Icona

Articles, Reportatges i Entrevistes Destacades

Crèdits

Disseny i gràfics:

Casilda de Zulueta

Banda sonora original i disseny de so:

Francisco de Zulueta

Programació:

Daniel Palacio Samitier

Traducció a l'anglés:

Catriel Salamié

Traducció a l'alemany:

Rüdiger Brandis

Traducció al francés:

Esperanza Vela Cabezas